Monday 2 March 2015

Powrot na papier

Wszystko zaczelo sie od niedawno kupionej ksiazki origami dla dzieci, zeby bylo smieszniej.
I tu wraca pani Tara Donovan, Amerykanska artystka urodzona w 1969 roku. Swoja przygode ze sztuka rozpoczela w School of Fine arts w Nowym Jorku w 1987-88r. Nastepnie otrzymala Bachelor of Fine Arts w Corcoran College of Art and Design, Waschington DC w 1991r i wreszcie Master of Fine Arts w Virginia Commonwealth University w 1999r. Przez 6 lat pracowala jako obsluga w barach i nie przerwala az do roku 2003 kiedy to jej pierwsza wystawa w Ace Gallery odniosla nieoczekiwany sukces.BRAWO!

Jej prace wpadly mi w rece ok 2 lat temu i zafascynowaly forma, wielkoscia, i uzytymi materialami. Mozna powiedziec ze rzucily mnie na kolana a potem wcisnely w podloge jej instalacje z Museum of Contemporary Art San Diego.Niesamowite co mozna stworzyc z papieu, folii, kubeczkow i kleju, i ta skala....
Dla mnie to troche jakby stac sie czescia szkla powiekszalnego albo mikroskopu i ogladac od srodka jakies biologiczne formy albo jeszcze lepiej.....jak bylam mala mialam taki sen ktory regularnie sie powtarzal....leze na lozku przykryta pierzyna (prosze sie tu nie smiac!!!) i nagle ta pierzyna zaczyna mnie wciagac...gdy zobaczylam prace Tary Donovan tak sie wlasnie poczulam.Wciagnela mnie do srodka wreszcie ta pierzyna i teraz widze wszystkie wlokna od wewnatrz. Troche tak jak na reklamach proszkow do prania...

Obecnie mam powrot fascynacji papierem origami itd wiec pani Donovan dostala update i pomyslalam ze jest idealnym wyborem na pierwszy wpis na blog. Swietnie jest przypomniec sobie jej prace.Oto kilka z nich, szkoda ze nie moge pokazac ich wszystkich, ale na szczecie internet jest rzecza magiczna, wiec Ci ktorzy w jakis sposob zostana zainteresowani moga wygooglac jeszcze wiecej.












A co do Pani Tary Donovan...
Pani Taro - kocham Pania, jest Pani fantastyczna, jedyna inspirujaca moja ulubiona.
www.acegallery.net
www.pacegallery.com

@






No comments:

Post a Comment